Reseplaner

Nu var det hundratusentals ar sen jag skrev ngt har, ber sa mycket om ursakt for det! Under tiden har jag hunnit med en hel del. jag har vart pa taronga zoo med annica och evelina och tittat pa de mest exotiska djur ni kan tanka er, jag har firat julafton och atit janssons (sjalvklart inte lika god som din pappa) sill, lax och massa annat gott plus att jag gjorde hemmagjord glogg som blev succe, Therese blev i extas nar hon smakade pa den hihi... 

image74
sa har lyckliga ar vi tillsammans <3<3


For en vecka sen kom min efterlangtade jennifer antligen hit, och ikvall borjar var resa! Vi firade nyar tillsammans med Evelina och massa annat folk och detta var en helt fantastisk kvall. Vi parkerade oss framfor operahuset och hade picknick fran kl 11 pa dan och satt sen dar och drack vin och hade skoj anda fram tills tolvslaget. det var helt sanslost mycket folk overallt! Stammningen var pa topp och vi kollade pa sjukt fina fyrverkerier med den basta utsiken :) 

Ikvall aker vi till Melbourne dar vi stannar i sex dagar, sen tar vi flyget till Byron bay. Byron verkar vara en jatteskon plats dar dagarna spenderas pa surfbradan eller stekandes pa stranden, och pa kvallarna planerar vi saklart galna utgangar :D Sa vi tankte passa pa att lara oss surfa dar en vecka for att sedan bege oss till surfers paradise och uppleva dess miamicharm och sjuuuukt langa strand i nagra dagar. det var har jag var pa semester en helg men familjen for nagra manader sen... och efter det blir det en snabb storstadsvisit i Brisbane, har finns manga riktigt bra klubbar har jag hort!  nasta stopp blir Noosa som ar en liten mysig stad vid vattnet, har ar det ganska lugnt och skont och manga rika australiensare har sin sommarstuga har. Jag har hort fran mina kompisar som vart i Noosa att det ar valdigt fint och mysigt. Efter nagra dagar dar har vi tankt oss att fortsatta till hervey bay, som ar lanken fran fastlandet till frasier island, en sando som har vadligt fin natur. Dar aker man runt pa en guidad tredagarsutflykt och upptacker on tillsammans. Efter detta aventyr ar det dags for jennifer att aka hem, och jag beger min vidare mot cairns dar jag ska mota upp min van Anna och fortsatta resandet med henne. Vi har inte riktigt planrat an hur vi ska resa forutom att vi ska dyka i barriarrevet tillsammans :) Om ni ar nyfikna pa hur det ser ut pa dessa platser sa kika pa google earth :) 

Over n out! Nu maste jag forsoka fa plats med alla mina grejjer i en och samma vaska, ett omojlighetsprojekt! 


Kommentarer
Postat av: Therese

Puss pa dig!! Du kommer ha sa kul pa din resa....vill oxa resa till byron, noosa o sunshine. Du far ta massa bilder o beratta allt for mig..latsas att jag e med pa ett horn. Du e med mig har i perth. Kram pa ding min skatt

2008-01-07 @ 10:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0