Djungelliv i gammal kyrka!

image78



Mycket har hant sen sist! Vi lamnade byron for surfers paradise, Australiens nyaste stad, endast 40ar gammal! Surfers bestar av massa skyskrapor som i denna lilla stad ligger langs med en jattelang strand! Overallt finns det flashiga hotell och barer och manga roliga butiker m. klader (livsfarligt for backpackerkassan!!!) Vi var pa et roligt utestalle som hade manliga strippor, utkladda till sjoman (grrrrr), och en massa sangar mitt inne pa klubben dar man kunde lagga sig ner och vila om man fatt i sig for mycket :P  Det var coolt har, haftig inredning och grymma remixer pa de senaste aussiepartylatarna, vi dansade natten lang! Har umgicks vi mycket med lite svenskfolk som vi mott pa flera platser nu, vi reser samma vag  sa vi har lart kanna varandra ganska bra vilekt ar jattekul! Jag och Evelina akte upp i varldens hogsta lagenhetsbyggnad, Q1, och tittade pa den vackra utsikten :)

Nu befinner vi oss i noosa som ar betydligt mindre an surfers paradise, har finns bara en riktig nattklubb och tva hostel. Vi bor i en gammal kyrkbyggnad som ar omgjord till hostel och vid har ett eget hus dar vi bor tillsammans med tio andra backpackers. Vi har var egna veranda dar vi sitter pa kvallarna och dricker vin och snackar och precis bredvid huset breder regnskogen ut sig. Vi har bananplantor utanfor fonstret och langs stigen som gar fran hostelet vaxer d orkideer (jattefina!) Idag har vi vart pa stranden aven fast vi inte riktigt har solen med oss, men d ar iaf varmt anda! Har ar det inte alls lika mycket svenskar som pa d andra platserna vi vart vid sa d ar kul att fa ova lite engelska, min aussiedialekt blir bara bredare och bredare haha! Lite kuriosa om djurlivet i Noosa, det kryllar av kalkoner overallt, d gar runt pa vagarna, pa var veranda och i skogen ser man hundratals! lite kul me tanke pa att vi typ aldrig forut har sett en endaste kalkon :P Sen flyger d mycket fargglada papegojor over vara huvud ocksa :) Jag forsokte lagga upp kort har, men det tar tio minuter for en bild sa ja hinner inte m fler just nu... Vill att ni dar hemma ska vara har me mig o uppleva allting :)

Jag saknar mina nara och kara! Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0