Borta bra men hemma bäst!

Ojojoj vilken lättnad att ha fått tillbaka mina tre så eftersaknade sista bokstäver i alfabetet. Nu är det slut på missförstånden. Mina sista dagar i Bangkok var fyllda av äventyr ända in i sista minuten. I lördags påborjades en av Thailands största högtider, nyårsfirandet. Det innebär för thailändarna stoooooor folkfest pa stadens alla gator. Och firar gör man med att kasta vattenballonger på varandra och jagas med vattenpistoler. Ingen går torr. Emma kommer släpandes på sina tre megastora väskor och blir genomblöt, inte kul! Man kunde vrida flera liter vatten ur henne!

Taxifärden till flygplatsen var sinnessjuk. En spritt språngande galen chafför som körde med gasen i botten till flygplasten och frågade fem gånger vilket land ja kom ifrån... men x antal timmar sitter ja ända här me tekoppen i handen o pepparkakor bredvid mig. Kylan utanför dörren blev en smärre chock, här kom ja springandes till tårögd familj pa arlanda i flipflops o tshirt o frös nästan rumpan av mig. Alla har ju skrytit på så värst här hemma om en varm vår och massor av blommor så nollgradigt va inget ja förväntade mig. men men här ska inte klagas! Det känns hur som hellst underbart att vara hemma igen.
 


så vad kommer ja att sakna mest från resan?
- Sol och värme. garanterad förstaplats
- äta frukost, lunch o middag ute, lyx
- min favvosoppa me kokosmjölk, ingefära, citrongräs o limeblad
- förevigt älskade panang curry me stooora räkor
- färsk annanas o mango, himmelskt gott!
- att träffa nya roliga människor varje da som har galna resehistorier att berätta, den ena värre än den andra
- thailändarnas underbara leenden
- Sydneys fantastiska stränder
- Kuala Lumpurs grymma nattklubbar

Nu: Rensa kylskåpet på allt ja älskar Sverige för: leverpastej, flädersaft, skagenröra & getost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0